2017. május 15., hétfő

Hogyan legyél tökéletes?

Jogos lehet a kérdés, hogy létezik-e egyátalán tökéletes, és ha igen, milyen is az? Milyen egy tökéletes férfi vagy nő?

A válasz bonyolultnak tűnik, mégis olyan egyszerű. Olyan nincs, hogy teljesen tökéletes. Minden ember mást lát jónak, mindenkinek más felel meg, így olyan nincs, aki mindenki számára tökéletes lenne.

Akkor mit is jelent a cikk címe?
Ne másoknak akarj megfelelő lenni, hanem magadnak. Te vagy az a személy, akinek nap mint nap szembesülnie kell a saját valójával, és nem másoknak.


Nézzük meg, hogy lehetsz tökéletes saját magadnak:

1. Ami talán a legfontosabb, a belsőd. Légy mindig önmagad, ne akarj másokat utánozni vagy másnak lenni. Mindenkinek van olyan a személyiségében, ami ő magát jelenti, ezeket a dolgokat ne akard megváltoztatni, mert az már nem te leszel.

2. Ha a külsőddel nem vagy megelégedve, akkor rá kell jönnöd, mivel is van gondod.
Túlsúlyos vagy? Ne vondd meg magadtól az ételt, nem azzal tudsz fogyni, hanem diétával és mozgással. Tápanyagokra mindig szüksége van a szervezetnek.
Túl sovány vagy? Ne tömdd magadba a szemét kajákat, ne azzal hízz. Vannak olyan letölthető alkalmazások, amivel kiszámolhatod, miből mennyit kell bevinned a szervezetedbe ahhoz, hogy egészségesen tudj hízni. Emellett fontos a mozgás, hogy ne csak hízz, hanem formálódj is.
Izmosodni akarsz? Szánj minden nap egy kicsit a formálódásodra. Akár fél óra, akár egy óra, de ha edzel, tutira elérheted a célod.

3. Lehet, hogy kicsit át kéne nézned a ruhatárad. Nem azt mondom, hogy szerezd be az aktuális legmenőbb divatcuccokat, de valószínű, hogy a ruháid sem a megfelelőek. Lehet van egy csomó olyan darabod, amit már évek óta nem húztál fel, mert vagy már nem jó, vagy esetleg kényelmetlen. Az ilyen darabok ne foglalják a helyet, dobd ki vagy adományozd oda valakinek. Ha helyet ürítesz, lesz lehetőséged új, hozzád illő darabokkal feltölteni a szekrényed, ezáltal változatosabb lehet az öltözködésed. Ez sokban megváltoztathatja az eléd táruló látványt, ha a tükörbe nézel.


Remélem ezzel a három tanáccsal sikerült segítenem neked, ha nem vagy elégedett mostani önmagaddal.

Ha már megtaláltad magadtól azt az utat, amit járni akarsz, hogy érted el a célod? Min változtattál? Most hogy érzed magad?

2017. április 18., kedd

Kondiban




Sziasztok!

Tegnap kondiban voltam a barátommal, erről hoztam nektek kis élménybeszámolót.

Elég rendesen elfáradtam, de azt kell mondanom, teljesen megérte. A kondiban lévő gépek sokkal jobban segítenek megdolgoztatni az izmokat, mint az otthoni edzések, de persze az utóbbi sem elhanyagolandó.

Edzettem lábra, fenékre, vállra, hasra... Azt hittem, mára alig tudok megmozdulni, de mégsem így van, amit azt hiszem az itthon végzett rendszeres edzéseimnek köszönhetek. Hiszen azért bár ott jobban meg leszel dolgiztatva, de ha van egy otthoni alap edzésed, az izmaid valamilyen szinten hozzászoknak a terheltséghez.

Nekem személy szerint a lábtoló gép és a hasazós gép nagyon tetszik. Bocsánat, az utóbbinak nem tudom a pontos nevét, de ha megtudom, kijavítom 😃

Ezeken a gépeken kívül a válledzés is nagyon megdolgoztatott, konkrétan most derékszög fölé nem tudom emelni a karom 😂 De ennek örülök, mert ha izomláz van, jó volt az edzés, dolgoztak az izmok.

Fenékformálásra egy olyan gépet használtam, amin a lábammal kellett hátratolni egy fém lapot, ami persze súlyokkal volt nehezítve. Egyre lejebb tettem a súlyokat, míg a végén már egy olyan súlyig el nem értem, amibe csak hatot tudtam belenyomni.

Ezt amúgy így csináltam a külső- és belső comb edzésénél is. Növekvő súlyokkal igyekeztem növekvő izmokat elérni 😊


Minden olyan embernek szeretném üzenni, aki gondolkozik a konditerem használatán, hogy bátran vágjon bele, mert megéri akár időnként napi jeggyel is elmenni. 

Az olyanoknak pedig, akik szégyenlősek, félnek mások előtt edzeni, azt mondanám, ne féljetek! Én is szégyenlős vagyok, őszintén irritál, mikor látom, hogy valaki néz, de a kondi termek nem is arra vannak, hogy riszáljuk magunkat. Ha bámulnak, bámuljanak, mert lehet akkor valaki felfigyelt arra, hogy jól csináljátok a gyakorlatokat, vagy ötletet próbálnak meríteni abból, amit mi végzünk.

Fel a fejjel mindenkinek, és ha tehetitek, tényleg nézzetek be egy konditerembe. Nem kell egyedül mennetek, én is a barátommal mentem, de az élmény a lényeg 😊

2017. április 11., kedd

Edzés - Guggolás


Sziasztok!

Megint egy új gyakorlatot hoztam nektek, a guggolást. Én személy szerint ezt nagyon szeretem, szerintem, ha megfelelő mennyiségben ismétled, nagyon jól megdolgoztat. A végén el is fogsz fáradni, ne aggódj!

Akkor nézzük is, hogyan is néz ez ki:


Lépésről lépésre


1. Állj egyenesen, a tartásod legyen megfelelő. Húzd ki magad, gondolj arra, hogy egy idő után mindennek megjön az eredménye, így az edzésednek is.

2. A karodat tarthatod magad előtt is, de az oldalad mellé is lógathatod, a lényeg, hogy ne lóbáld. Ne lendületből dolgozz, az izmoknak kell elfáradniuk, feszülniük.

3. Guggolj le úgy, mintha egy székre akarnál leülni. A lábfejeid nézzenek előre, ne mozduljanak el. A térdeid állására szintén ügyelj, ne mozogjanak a boka elé.


Ismétlés, sorozat


Szintedtől függően ismételd meg a gyakorlatot. Ha nagyon kezdő vagy, kezd 2×20-szal vagy 3×20-szal, és fejlődésednek megfelelően emeld mindig vagy az ismétlés számát, vagy a sorozatét.


Súlyzók


Ha már gyakorlott vagy, foghatsz súlyzókat is, ezzel picit megnehezítve a gyakorlatot. Kétféle módon guggolhatsz súllyal:

1. Ha kézi súlyzód van otthon, nyugodtan használd azt. Mind a két kezedbe vegyél fel azonos súlyú súlyzót, a karjaid legyenek a törzsed mellett, ne mozogjanak a gyakorlat közben.
Ha egy súlyzót akarsz használni, szorítsd a mellkasodhoz, és úgy guggolj.

2. Konditeremben van nagy rúd, amit használhatsz önmagában is, de tehetsz fel súlyt is. Ezt a tarkóddal alátámasztva vedd a kezedbe. Nehezebb, mint súlyzó nélkül vagy kézi súlyzóval, de határozottan hatásos.





Ha minden nap kellő energiát és időt fordítasz az edzésre, hidd el, látható lesz a változás.
Te melyik szinten vagy? Milyen gyakorlatokat végzel?

2017. április 8., szombat

Edzés - Kitörés


Sziasztok!

     Az előző bejegyzésben írtam arról, hogy miért jó az edzés, most viszont ehhez kapcsolódóan egy gyakorlatot hoztam nektek, a kitörést.

     Ezt sokszor nehéz gyakorlatnak írják, és van is benne igazság, ugyanis több mindenre kell egyszerre figyelni. Nem elég, hogy az adott izomcsoport feszülését érezd, ha rosszul végzed a gyakorlatot, az izületeidet leterhelheted. Az igazság az, hogy kicsit jobban utána olvasva fedeztem fel magamnál a hibákat, és rájöttem, miért is fáj az edzésem óta időnként a térdem.


Na de nézzük is, hogy kéne ezt helyesen végezni:


     Először is, normál álló helyzetből lépj előre úgy, hogy megfelelő távolság legyen a lábaid közt, hiszen amikor leereszkedsz, a kilépő lábadnak derékszöget kell bezárnia. A hátul lévő lábadat leengeded addig, míg kellőképp nem feszül a combod és a feneked. Sokan úgy csinálják, hogy a térdüket a földig engedik, én azonban előnyben részesítem azt, hogy ne engedjük le teljesen a lábat, mert így a tartás alatt is kénytelen az izom dolgozni. A felsőtestnek tilos akár előre, akár hátra elmozdulnia, mert az már a térd izületeit terheli, így nemhogy az izmok nem feszülnek, de még a térded is fájni fog. Tehát a tested tartsd fixen, csak a láb mozogjon.

     A másik dolog, amire figyelni kell, a lábfejek állása. Csak és kizárólag előre fele álljanak, ez segít az egyensúlyban is, valamint a felesleges egyéb terhelésektől is megóv.

     A gyakorlat megfelelő, ha a combod hátsó részét és a fenekedet akarod dolgoztatni, formálni, és mivel az épp előre lépő lábadnál is picit feszülnek az izmok, így kis részben a comb felső részét is terheli.

     Kezdőknek napi 3×10-et vagy 3×15-öt ajánlok lábanként, ha viszont ezt kevésnek érzed, nyugodtan emeld a számokat feljebb. Haladók már súlyzókkal is dolgozhatnak igény szerint. Ezeket a két kezedben tartva "lógasd", a gyakorlat elvégzése közben ne mozduljanak el, mert az rontja az edzésed minőségét. Sétálva is végezheted.



Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot, vagy hagyd itt a nyomod egy komment formájában. 

2017. április 7., péntek

Edzésről véleményem


Sziasztok!

     Mint tudjátok, az egészséges életmódhoz elengedhetetlen sok más dolog mellett az edzés is. Számos ember van, aki edz, még többen, akik nem. Hogy pontosan miért is? Mert maga az emberi faj, és annak nagy része mára már ellustult. A technika és technológia fejlődésével úgy érezzük, inkább ülnénk lustulva a tévé előtt, mintsem hogy edzéssel a közérzetünket javítsuk, testünket formáljuk.

     Én is a lusták közé sorolom magam, hogy őszinte legyek, mégis néhány ösztönző szóra, motivációval teletűzdelve elkezdtem itthon egy-két gyakorlatot rendszeresen végezni. Ezekről majd későbbi posztokban írok.

     Mostanra már fontosnak tartom a testmozgást, eddig fogalmam sem volt róla, hogy jó érzés is tud lenni az izomláz és a fáradtság. Lehet ez most furán hangzott, de akik edzenek, azok tudják, miről beszélek. Nem olyanokra gondolok, akik bemennek egy edzőterembe azért, hogy menőzzenek, mert kondiba járnak! Ezeket az embereket mélyen megvetem, mert felesleges pénzköltés az egész, és még csak változást sem fogsz észlelni magadon.

     Azok, akik gyakorlatokat végeznek akár otthon, akár kondiban, mindig tartsanak egy valamit szem előtt: a célt. Ne felejtsetek el pihenőnapokat tartani, azok is nagyban elősegítik a fejlődéseteket! Nem vicc 😉


Erő, kitartás, megrendíthetetlen akarat. Csak így érheted el a célod! 

2017. április 6., csütörtök

Amitől boldog leszel


     Sokan keresik a teljes boldogságot, mégsem lelik meg. Ez nem is fura, hiszen az élet önmagában sok akadályt gurít elénk. A környezet a legnagyobb befolyásoló tényező, ám ha néháby dologra figyelmet szentelsz, közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy jobbak legyenek a napjaid.

1. Légy önmagad!
Talán ez az a dolog, amit a legtöbben elfelejtenek. Maszkok alá bújva, hazugságot hazugságra halmozva éljük mindennapjainkat, barátaink is ezekből fakadnak. Elismerem, a mai világban nehéz saját magunk által feljebb és feljebb jutni, viszont sokkal inkább célszerűbb, mint másnak kiadni magad. Ha bajba kerülsz, a hazugság általi barátok segítenek majd? Valószínűleg nem. Viszont ha önmagadat mutatod mások felé, olyan társaság vesz majd körül, akik hozzád hasonlóak. Átérzik a helyzeted és segítenek.

2. Tedd, amit szeretnél!
Ne a tömeget kövesd! Rengeteg dolog trend manapság, azonban lehet, a te személyiségedhez nem illenek ezek. Ne azokat majmold, akik a "menők" közé tartoznak, hanem olyan dolgokat tegyél, amik hozzád illenek és szereted is csinálni. Légy kreatív bármilyen hobbi által, barkácsolj, írj, zenélj! Ha mások nem ismerik el a tehetséged, leszólnak, szidnak, ne foglalkozz velük, viszont az építő kritikákra adj, azok által lehet fejlődni.

3. Foglalkozz másokkal is!
Itt nem olyanokra gondolok, akik folyton bántanak. A barátokra, családra célzok. Hallgasd meg mások gondjait, segíts nekik megoldást találni. Gondolj bele, ha te kerülnél nehéz helyzetbe, nem esne jól elmondani olyannak, akiben megbízhatsz? Másoknak is erre szükségük van, bármennyire is legyenek zárkózottak ilyen téren.

4. Ne hagyd, hogy beszürkülj!
Ezt lehet érteni a mindennapokra, de akár ruházatra is. Ne mindig ugyanazokat a dolgokat csináld, mert egy idő után unalmasnak fogod gondolni az életet. Találkozz barátokkal, szervezzetek programokat, vagy akár családi kirándulásokat. Ne hagyd, hogy minden napod ugyanolyan legyen!
Járj színes ruhákba, azok vidámságot sugároznak a külvilág felé. Ha valaki mindig csak sötét cuccokba jár, az olyan komor, nem?

5. Élvezd az életet!
Ez egy utolsó, de legfőbb jótanács. Minden reggel ébredj azzal a gondolattal, hogy ez egy új nap a hibák kijavítására. Ne félj bocsánatot kérni, ha megbántottál valakit, fejezd ki a köszöneted, ha valaki segít. De legfőképp, ne félj kimutatni a szereteted, hiszen csak egyszer élünk, több esélyed ebben nem lesz, ezért minden percet úgy élj meg, hogy ne bánhass meg semmit.